października 01, 2011

SOS PIECZARKOWY bez śmietany a kremowy!



Składniki

  • 30 dkg pieczarek 
  • 2 średnie, czerwone cebule
  • Pół jogurtu 0% bez cukru
  • Sól, pieprz, ulubione zioła, gałka muszkatołowa, mielone ziele angielskie - po szczypcie
  • 1-2 łyżki oliwy z oliwek

Przygotowanie


Pieczarki myjemy, obieramy i kroimy w ćwiartki. Cebulę obieramy i kroimy w pół krążki. Obie rzeczy podsmażamy na oliwie. Po przysmażeniu dolewamy pół szklanki wody i wrzucamy kawałek kostki rosołowej. Mieszamy do rozpuszczenia kostki i odstawiamy do ostygnięcia.
Do ostygniętego sosu dodajemy jogurt i mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji i koloru. Trzeba rozmieszać ewentualne grudki. Potem podgrzewamy na małym ogniu, mieszając - sos gotowy!


Sos jest aksamitnie delikatny i wspaniale pieczarkowy. Szlagier kuchni polskiej w wersji light!






SMACZNEGO SIOSTRY!

28 komentarzy:

  1. wygląda baaaaaardzo smakowicie!!!!!
    jogurt to magiczny produkt!!!!
    zrobię na pewno!!! albo nie, nie Ty zrobisz jak przylecisz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile to jest "pół jogurtu"? BO ja mam jogurt 700ml i 300ml i mniejsze więc nie wiem :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patra! Słuszne pytanie!! Myślę, że do tej ilości pieczarek i cebuli pół jogurtu to będzie 200ml. Jednak w miarę dodawania proponuję sprawdzać konsystencję i smak. Jeśli będzie zbyt "kwaskowy" można wlać kropelkę słodziku w płynie ;)

      Usuń
  3. przepis znalazłam przypadkowo ale będąc na diecie skusiłam się aby spróbować.. i naprawdę, NIEBO W GĘBIE. wspaniały przepis, polecam serdecznie. mogłabym się zajadać godzinami. prowadzisz cudownego bloga, masz niesamowite pomysły... a ten sos? NIEZIEMSKI. naprawdę bardzo się cieszę że go odnalazłam. zyskała Pani kolejną fankę!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Bardzo mi miło! Zapraszam po świeże przepisy na naszą nową stronę www.dietetyczniesiostro.pl !
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Super przepis, ja dodałam jeszcze bazylię, ziele angielskie i pieprz. Bajka!

    OdpowiedzUsuń
  5. No nie wiem czy to jest dietetyczne. Kostka winiary czy knorr to sama chemia i sól!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. istnieją kostki o obniżonej zawartości soli i tłuszczu. Zawsze można również użyć wywaru z warzyw własnej roboty ;)

      Usuń
  6. zdaje się, że oliwy z oliwek nie można stosować do smażenia. Mało to profesjonalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście że można! Temperatura dymienia oliwy to 210* więc spokojnie można na niej przesmażać ;)

      Usuń
  7. Dzięki za przepis dziś będzie dodatkiem do mojej pieczeni. Szkoda że nie podajesz wartości odżywczych danego posiłku

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, oliwa z oliwek nadaje się do smażenia , wystarczy trochę poczytać na ten temat ;) Jutro wypróbuję ten sosik. Pozdrawiam - zocha:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tego właśnie szukałam, fajna stronka, napewno będę tu często zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem na diecie I zrobilam ten sos wyszedl swietnie naprawde pyszny Dziekuje za przepis
    Maya

    OdpowiedzUsuń
  11. zrobiłam wczoraj, ale lekko się zważył i był dość rzadki, poza tym pyszny, jak to zmienić?

    OdpowiedzUsuń
  12. mi również się zważył :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepis mnie zaciekawił swoją prostotą i na pewno dziś z niego skorzystam! 😻
    Tymczasem zapraszam do siebie - www.p-reiko.blogspot.com 🌻

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis mnie zaciekawił swoją prostotą i na pewno dziś z niego skorzystam! 😻
    Tymczasem zapraszam do siebie - www.p-reiko.blogspot.com 🌻

    OdpowiedzUsuń
  15. kostki rosolowe to syf!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) To prawda - nie jadam ich od lat...ale w 2011 jeszcze jak widać jadłam. Zrobiłam poprawkę w przepisie ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dokladnie rezygnowac z maki a dodac kostke rosolowa. To lepiej kupic sos w proszku.

      Usuń
  16. Mi niestety nie wyszedł. Podgrzewałam na małym ogniu i jogurt się zważył.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny przepis. Jutro przetestuję :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger