lipca 18, 2012

znów VEGE GOŁĄBKI tym razem Z BURAKIEM!



Składniki
na 12 gołąbków

  • 12 liści białej kapusty, takiej średnio-młodej :)
  • 250g kaszy owsianej, u mnie 2 woreczki po 125g
  • 5 łyżek suszonych buraków z torebki SyS
  • 3-5 średnio-młodych, dość małych marchewek
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka koperku suszonego
  • sól morska gruboziarnista
  • Litr bulionu warzywnego, u mnie wywar z włoszczyzny z przyprawami


Przygotowanie


Kapustę gotujemy w całości, usuwamy tylko głąba. Gotujemy do czasu aż liście zaczną odchodzić. Wyjmujemy z wrzątku, studzimy i oddzielamy liście. Farszu z przepisu starczyło mi na 12 gołąbków. Kaszę gotujemy według przepisu - solimy wodę do smaku. 




Przygotowujemy zamykany pojemnik przynajmniej 200 ml. Wlewamy do niego 100ml wrzątku i wsypujemy 5 łyżek suszonych buraków z torebki. Pojemnik zamykamy i odstawiamy - po kilkunastu minutach otrzymamy gotowe buraki. Ugotowaną kaszę przesypujemy do miski, dodajemy koperek i spęczniałe buraki. Mieszamy.




Na liście kapusty nakładamy łyżkę farszu, dwa kawałki marchewki i znów farsz - wszystko zawijamy. Gołąbki układamy ciasno na dwie warstwy w garnuszku. Wlewamy bulion i gotujemy na bardzo małym ogniu od momentu zagotowania przez pół godziny. GOTOWE :)




W tych gołąbkach smakowita jest i kasza owsiana, którą dopiero odkryłam i buraki, które również dopiero odkryłam dzięki propozycji firmy SyS. Bardzo mnie to cieszy, bo do buraków nie mam serca a w ten sposób - prosto z torebki, po zaledwie kilkunastu minutach mam gotowe, pokrojone buraki do farszów czy sałatek! 


Niedługo zaprosimy Was do konkursu, w którym będziecie mogli wybierać sobie dowolnie produkty firmy SyS
Bo nie wszystko co z torebki to chemia ;)

SMACZNEGO SIOSTRY!

4 komentarze:

  1. teraz to mnie zaskoczyłyście, taka wersja gołąbków :) ciekawe, wprawdzie jestem mięsożercą ale takie cudo chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kaszy owsianej nie słyszałam. Nowość dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zupełnie tak jak dla mnie - kupiłam ją w sklepie z takimi eko-produktami, była tania jak barszcz i może dlatego postanowiłam ją połączyć z burakami? :D:D
      btw - pyszna! ;)

      Usuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger