sierpnia 09, 2013

UWAGA! To spaghetti, które eksploduje w ustach


Jak Wam się podoba pomysł zjedzenia dziś sphagetti a`la carbonara z pysznym, mięciutkim sosem, który zawiesiście trzyma się makaronu? Wszystko jest gładkie, kremowe i delikatne, a gdzieniegdzie można się natknąć na słodkiego pomidorka...pachnie i wygląda bosko a do tego jest to oszukane, odchudzone tradycyjne danie, którego nie musicie sobie odmawiać podczas diety! A więc?

SPAGHETTI a`la CARBONARA
Składniki 
na 2 porcje

  • Makaron wybieracie takiego rodzaju jaki możecie aktualnie jeść. U mnie z mąki durum. Suchego około 150g.
  • 5 suszonych pomidorów odciśniętych z oliwy
  • Jedna nieduża cukinia
  • 60g serka mascarpone
  • 60g jogurtu naturalnego
  • 1/2 łyżeczki skrobi kukurydzianej
  • Pieprz, sól, kolendra świeża
  • Ser starty typu chedar lub parmezan - oczywiście według uznania


Przygotowanie

Makaron gotujemy al dente. Cukinię ścieramy na małych oczkach. Na rozgrzanej patelni podsmażamy pokrojone pomidory, dorzucamy cukinię i doprawiamy solą, pieprzem i posiekanymi listkami kolendry. W miseczce miksujemy serek i jogurt aby się połączyły. Skrobię rozrabiamy w niewielkiej ilości wody (około 2 łyżki). Odcedzony makaron wsypujemy do garnczka, a na niego dajemy zawartość patelni i rozmieszany serek. Mieszamy szybko i podpalamy pod garnczkiem ogień. Teraz nie możemy doprowadzić do wrzenia i wlewamy wodę ze skrobią. Mieszamy energicznie, piprzymy znów do smaku. Tuż przed wrzeniem wyrzucamy całość do dużego półmiska. Gotowe.




Jestem zakochana w tym, nie bójmy się użyć tego słowa - "ściemnionym" spaghetti carbonara :) Zamiast boczku użyłam pomidorów, a sos przygotowałam z mieszanki serka i zagęściłam odrobiną skrobi. Nie ma tu dużo tłuszczu, bo brak śmietany, oliwy, masła czy żółtek, którymi standardowo zagęszcza się sosy.

Polecam dobrze popieprzyć, bo potrawa jest delikatna, lekka, aksamitna i przesmaczna :)

SMACZNEGO SIOSTRY!

47 komentarzy:

  1. wygląda podniecająco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo, że oszukane to wygląda bombowowo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Można zastąpić serek mascarpone czymś innym? Bo marzy mi się spaghetti na dzisiejszy obiad, a nie mam go pod ręką ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam Twojego bloga, Twoje pomysły na dania są genialne i proste zarazem, a wiem co mówię bo wypróbowałam już kilka z nich i każde wyszło przepysznie!;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wcale nie wygląda na 'oszukane' czyli pozytywnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno jest pyszne, szuszone pomidory i mascarpone...zestaw niezawodny

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie - około 500 kalorii na porcje, czasem można zaszaleć ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. oho, jeszcze nie próbowałam, ale już wiem, że uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm, mascarpone! I już wiem, że będzie smacznie <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Makaron I <3 Makaron!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak kupię mascarpone to koniecznie muszę zrobić! ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślałam, że to boczek i szukałam go wśród składników, a to pomidory. Wygląda znakomicie i zapewne tak smakuje ;)

    Moja książka:
    www.nielegalna-ksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepyszne danie, moj maz byl rownie zachwycony jak ja.
    Pole am :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. Skrobia kukurydziana jest zakazana w diecie MM

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten makaron jest przepyszny, robie taki ale bez skrobii kukurydzianej za to dodaję jeszcze czosnek, idealne połączenie

    OdpowiedzUsuń
  16. Aniu, otagowałaś przepis jako wegetariański a w składnikach chedar i parmezan. Wegetariańie nie jedzą tego typu serów (twarde, długodojrzewające) z uwagi na używanie w produkcji podpuszczki. W takich serach nie ma możliwości (technologicznych) by stosować podpuszczkę mikrobiologiczną (po ok. 12 miesiącach dojrzewania ser staje się gorzki).
    Ja wiem, że to nie blog typowo wege, ale uznałam, że zwrócę na to uwagę.Wybacz wścibstwo :)
    Strasznie lubię do Ciebie wpadać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pełen luz - ser, jak napisałam w przepisie dodajemy według uznania ;)

      Usuń
  17. Po prostu rewelacja w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Koniecznie zrobię, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Aż zgłodniałam :) jwiem co będę robiła jutro na obiad, akurat wczoraj kupiłam suszone pomidory :) :) Pozdrawiam!

    Zapraszam również na mojego bloga: http://passionatanyprice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. ehh a kto może jeść serek mascarpone jak to sam tłuszcz... :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak bardzo chodzi za mną carbonara... tyle,ze nie mam.skrobi kukurydzianej i kolendry.... Czym można je zastąpić? będę wdzięczna za informacje to jutro zrobię na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepis bardzo przyjemny :) na pewno do spróbowania, ale popraw proszę 'garnczek' :*

    OdpowiedzUsuń
  23. a co to ta skrobia? chodzi o kartoflankę?

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakie tam oszukane, dla mnie najlepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Właśnie jesteśmy po obiedzie.zapomniałam o serze,ale i tak było bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak dla mnie bomba musze spróbowac !

    OdpowiedzUsuń
  27. Ani mascarpone ani parmesan/cheddar są polecane osobą na diecie
    Sam tłuszcz.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Dieta nie musi być uciążliwa, warto robić coś dla siebie nie dla innych.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawy przepis na fit obiadek :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger