kwietnia 26, 2017

Najlepsze BANANOWE BUŁECZKI ŚNIADANIOWE w wersji FIT





Wersja FIT tych bułeczek opiera się na tym, że zamiast klasycznej białej mąki pszennej, użyłam mąki razowej do wypieku chleba, zamiast cukru dosłodziłam ksylitolem a tłuszczu nie dałam ani troszkę :) Zobaczcie sami, spróbujcie i oceńcie czy jedlibyście :)

Składniki

  • 150g mąki razowej do wypieku chleba
  • 50g ksylitolu
  • 4 niewielkie banany
  • 2 jajka
  • Łyżeczka proszku do pieczenia, ja używam bezglutenowego ponieważ nie pozostawia posmaku jak soda czy tradycyjny proszek do pieczenia
  • Pół tabliczki gorzkiej czekolady - oczywiście nie jest to dodatek konieczny :)

Przygotowanie

  • Mąkę mieszamy z proszkiem, jajkami i cukrem na gładką masę i dodajemy banany, które gnieciemy. Moje były już tak dojrzałe że gniotłam łyżką. Po wymieszaniu tych składników napełniamy sylikonowe foremki i pieczemy na 170-180 stopni przez 30 minut i pozostawiamy w piekarniku do lekkiego ostygnięcia.

  • Z foremen wyjmowałam lekko ciepłe. Zmieniały chwilowo kształt i sprawiały wrażenie niedopieczonych, ale gdy zupełnie ostygły złapały kształt i były świetne - idealnie upieczone, nie suche, nie twarde.

Na pewno powtórzę ten przepis, polecam go i Wam :)
Dobrej nocy
Ania

8 komentarzy:

  1. Mniam! Straszna szkoda, że nie mogę teraz jeść bananów :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Bananowe wypieki górą! Uwielbiam :)
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałem już o bułkach bez mąki, zrobionych z ziaren, ale bułki z bananów to kompletna nowość! Z chęcią przetestuję i zapraszam na mojego bloga : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają bardzo zachęcająco :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie idealne na śniadanie. Przepysznie wyglądają. Na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha! Po zjedzeniu takich dietetycznych muffinek na pewno nie będziemy mieć dużych wyrzutów sumienia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muffinki wyglądają przepysznie. Na pewno szybko znikają z talerza :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy przepis... Niemniej jednak trzeba też myśleć racjonalnie o całej diecie. Skupienie się tylko na pojedynczych elementach nie przyniesie nam sukcesu. Tych elementów musi być więcej!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Blog Dietetycznie Siostro! , Blogger